Köpevillkor

1) Beställning

När du har bestämt dig för att beställa någon av våra produkter så ska du börja fylla i dina uppgifter. Vi behöver ditt fullständiga namn, din adress, ditt postnummer, din e-postadress och ditt telefonnummer. När du har fyllt i detta går du till betalning. När du fyllt i din betalningsinformation trycker du på "Genomför köp". Tänk på att du måste vara över 18 år för att beställa på vår webbplats.

2) Betalning

Vi använder flera betalningsmetoder, som du kan välja mellan. Du kan antingen välja kortbetalning eller välja att betala med faktura efter leverans. När du har fyllt i din leveransinformation väljer du sedan om du vill betala med kort eller fakturabetalning. Om du väljer att betala med kort fyller du bara i dina kortuppgifter och klickar på "Genomför köp". Om du väljer att betala med faktura så slutför du också helt enkelt köpet och sen betalar du fakturan efter leverans.

In the case that we are unable to deliver the package on your address, and the package is send back to us, or you have provided us with an insufficient address. We have a fee for 20,00 EUR that we will withdraw from the amount if you want your money back.

3) Leverans

Alla beställningar som finns i lager skickas inom 1-3 dagar och det tar bara ca 24h att nå din leveransadress när de skickats från vårt lager.

Vi har alltid fri frakt på alla ordrar - oavsett orderns storlek. Nästan alla beställningar levereras med DHL, därför kan vi leverera inom 24-48h, om varan finns i lager.

Det är inte möjligt att själv hämta din beställning fysiskt i vårt lager, såtillvida du inte har ingått ett avtal med en av våra medarbetare.

4) Returrätt

Som konsument har du 14 dagars returrätt på köp från vår hemsida.

Din returrätt upphör 14 dagar efter det att du har fått din beställning. Din returrätt innebär även att om du inom 14 dagar efter mottagandet har gjort oss medvetna om din annullering och har skickat tillbaka produkten. Du kan skicka e-post till support om du vill returnera din beställning eller ångra ditt köp.

Du kan inte ångra ditt köp genom att vägra att ta emot din beställning utan att göra oss medvetna om annulleringen. Om du gör detta kommer ditt återlämnande inte godkännas.

5) Retur

När du har gjort oss medvetna om annullering av beställningen har du 14 dagar på dig att returnera varorna till vårt lager. Du måste själv betala kostnaden för returfrakten och det är du som är ansvarig om det skulle uppstå skador på varorna när de skickas tillbaka till oss.

Produktens skick vid återlämnandet

Du är ansvarig för försämring av produktens värde. Med andra ord kan du prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik, men du bör inte använda den.

Om produkten testas utöver det som beskrivs ovan, anser vi köpet som bindande och i så fall kan vi bara göra en partiell återbetalning av köpet eller ingen återbetalning alls. Återbetalningsbeloppet beror på produktens kommersiella värde.

Du måste returnera produkten i sin originalförpackning. Om originalförpackningen saknas kan det medföra en värdeminskning av varorna.


6) Garanti

Köplagstiftningen gäller för alla inköp. När du som konsument handlar hos oss har du rätt till 24 månaders garanti på alla våra produkter. Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få produkten reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller rabatt på priset beroende på den specifika situationen.

Du måste klaga inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter det att du upptäckt felet kommer klagomålet alltid vara skäligt.

7) Sekretesspolicy

Vi behöver följande information när du handlar på vår hemsida:

Namn, adress, telefonnummer och din e-post.

Vi registrerar dina personuppgifter för att kunna leverera till dig.

Vi sprider dina uppgifter till vårt frakthanteringssystemet samt vår fraktleverantör.

Personuppgifterna registreras hos Smilebright IVS och sparas i fem år, varefter de raderas. Vi samarbetar även med ett antal andra företag som lagrar och bearbetar data. Företagen kommer bara bearbeta information för vår räkning och de får inte använda dem för eget bruk eller lämna dem vidare. Databehandlare är Frederik Sørensen. Som registrerad hos Smilebright IVS, har du alltid rätt att skicka oss dina invändningar mot registreringen. Du har även rätt att få veta vilka uppgifter om dig som registrerats. För ytterligare information, kontakta: [email protected]

8) Villkor för prenumeration

8.1 Avtalets ingående

Prenumerationsvillkoren gäller för våra prenumerationspaket på Smilebright. Ändringar av namn, adress, e-post eller betalningsinformation ska skickas till oss på [email protected]

Vid köp av vår prenumeration debiteras du 99 kr vid den första betalningen. Därefter ska du betala 439 kr per månad. 

8.2 Prenumerationsperiod och uppsägning

Prenumerationen gäller från den dag du köper introduktionserbjudandet och tills du väljer att avsluta den. Vid köp av prenumerationer från Smilebright tillämpas ingen bindningstid. Vid uppsägning återbetalas inte redan avsända varor om de inte omfattas av din 14-dagars ångerrätt. 

Om du vill säga upp prenumerationen inom 14 dagar efter att du har fått ditt senaste paket kan du returnera det till oss och därefter få pengarna tillbaka. Innan du returnerar paketet ska du informera [email protected] Uppsägning kan bara ske genom personlig anmälan till [email protected]

8.3 Betalning

Betalning för prenumerationen dras från ditt kort och sker samma dag som produkten(erna) avsänds. Kvitto för varje månads leverans skickas med e-post. Om betalning inte sker senast på förfallodagen tillkommer en avgift för varje påminnelse på 10 % av fakturabeloppet. Vid försenad betalning förbehåller Smilebright sig rätten att debitera dröjsmålsränta i enlighet med den danska räntelagens §5, 1:a stycket. Vid utebliven betalning för prenumerationen kan Smilebright utan föregående meddelande häva prenumerationsavtalet.

Ångerrätt vid prenumerationer.

Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt. Det gäller även hos oss. 

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från avtalsdagen till att ge oss besked om att du ångrat ditt köp. Du kan skicka e-post till [email protected] 

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp inom 14 dagar får du pengarna tillbaka.

Vi återbetalar beloppet till dig utan dröjsmål och senast 14 dagar från den dag vi fick meddelande om att du önskar ångra avtalet. Vi återför pengarna med samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om inte annat överenskommits. Dock är det viktigt att komma ihåg att vi måste ha mottagit produkten(erna) till vår adress – innan vi kan göra en eventuell återbetalning. 

Missnöje med prenumerationen

Om du inte är nöjd med din prenumeration kan du kontakta oss på [email protected] Köplagens regler om brister gäller inte vid prenumeration.

Om du har 2 års reklamationsrätt enligt reglerna i den danska köplagen beror därför på vad som ska levereras i enlighet med prenumerationsavtalet.

8.4 Ändring av betalningsinformationen för din prenumeration

Om du skaffar ett nytt betalkort eller ändrar din betalningsinformation under andra omständigheter, är det viktigt att du kontaktar oss så att vi kan uppdatera dina uppgifter. 

Om du inte ändrar uppgifterna kommer Smilebright inte att kunna spåra betalningen för din beställning, och du kommer därför inte heller att få några varor. Vid eventuella oklarheter är du välkommen att kontakta oss på [email protected] 

8.5 Ändringar av prenumerationsvillkoren

Ändringar av detta avtal som kommer att vara till kundens fördel, inklusive pris- och/eller avgiftssänkningar, kan utföras av Smilebright utan föregående meddelande.

Ändringar av detta avtal som är till nackdel för kunden, inklusive pris- och avgiftshöjningar, ska meddelas minst 30 dagar i förväg.

Du måste ha fyllt 18 år för att teckna en prenumeration hos Smilebright. Om du är under 18 år måste Smilebright inhämta godkännande från föräldrar/vårdnadshavare.

Du anses ha godkänt ändringarna om du inte har meddelat oss något annat före den dag då ändringarna träder i kraft. Aktuella priser och prenumerationsvillkor är tillgängliga på www.smilebright.eu

8.6 Överträdelse

Om du bryter mot ditt prenumerationsavtal eller mot prenumerationsvillkoren har Smilebright rätt att avsluta din prenumeration utan föregående meddelande.

8.7 Behandling av personuppgifter

För att administrera din prenumeration behandlar Smilebright viss information om dig, inklusive namn, adress, telefonnummer, e-postadress och andra uppgifter av betydelse för din prenumeration. Genom att teckna en prenumeration tillåter du att vi får använda informationen för att administrera din prenumeration och för statistiska ändamål.

8.8 Företagsinformation

Här kan du se vår fullständiga företagsinformation:

The Smile Company ApS
Christiansmindevej 12
8660 Skanderborg
CVR-nummer: 39745240